fredag, marts 10, 2006

Gallapremiere på "Gasolin"

Var så heldig at få tilsnusket mig en billet til gallapremieren på Anders Østergaards nye dokumentarfilm om Danmarks største rockband nogensinde...Gasolin!
Billetten fik gennem min gode kollega Peters kæreste Simon som åbenbart har forbindelserne i orden....
Der var tonsvis af kendisser og gamle rotter i branchen og Kim Larsen havde katagorisk nægtet at have sponsorer til arrangementet, så aftenens "freebies" stod på kolde håndbajere ;)
Filmen var faktisk ret god og meget underholdende. Den fokuserede en del på de interne stridigheder i bandet, specielt mellem Franz & Kim...
Man kunne nemt have valgt den "rosenrøde" udgave af historien, men det havde sgu ikke været lige så underholdende. Mange fede gamle klip og spøjst/flot klippet! SE DEN!!

Jeg må så til gengæld sige at jeg, efter både at have læst "Larsen" og "Gasolin", begge skrevet af Peder Bundgaard, var der ikke noget i filmen jeg ikke vidste i forvejen. Desuden fik man ikke fornemmelsen af hvor mange år de egenligt eksisterede...

Den største oplevelse var helt klart at se alle fire "gasser" samlet på scenen i Imperial for første gang siden deres opløsning for snart 30 år siden! Der var luften sgu elektrisk :)

Jeg fik leget lidt papparazzi men desværre blev billederne lidt slørede...æv :(
Men anyway, her er de så..... GASOLIN: